Minä ajattelen sinua jatkuvasti. On niin hankala keskittyä mihinkään. Minä palaan facebook teksteihin, yhteisiin kuviin, tekstiviesteihin tarttuakseni sinuun. Uskotellakseni itselleni, että et ole poissa. Minä itken ja olen vihainen. Vihainen sinulle, että menit kuolemaan yksin ja vihainen itselleni, että annoin sen tapahtua. Minä olen vihainen etten laittanut sinulle vaan puolisollesi viestin torstaina. Olisimpa laittanut viestin sinulle niin viimeisiksi sanoiksi ei olisi jäänyt lyhyt ja ytimekäs vastaus lupaukseesi elää vielä viikonloppunakin. Minä olen vihainen, kun sinä lupasit elää viikonloppunakin. Minun piti tulla tapaamaan sinua. Minun piti jälleen kertoa, kuinka tärkeä olit minulle. Nyt tulee joulukin ja sinä et kuulu siihen. Mikä enää kuuluu jouluuni, kun kaksi ihmistä joulun ajasta on mennyt pois?  Sinä rakastit pientä tonttu lastani. Kukaan perheen ulkopuolinen ei voi olla niin läsnä lapselleni kuin sinä olit. Iloitsenko nyt yksin mieheni kanssa lapseni saavutuksista. Muistatko lupaukset mitä annoit? Meidän piti juhlia lapseni ripille pääsyä, meidän piti kulauttaa lapseni täysi-ikäisyydelle sitten tulevaisuudessa, meidän piti juhlia sinun pyöreitä vuosia. Meidän piti tehdä vielä niin paljon.

Tunnen kiitollisuutta, että sain tuntea sinut. Vaikka kuinka yritän pohtia jotain, ei niin mukavaa yhteistä muistoa, en sitä löydä. Löydän vaan iloa, välittämistä, rakkautta ja jaettuja hetkiä. Onko niin, että olit liian hyvä tähän elämään, minun ja lasteni elämään? Kuinka moni jää sinua kaipaamaan. Kuinka paljon voimaa vaatii omaisiltasi selviytyä tästä yli. Isäsi, äitisi, sisaresi, kaverit, ystävät ja puoliso he kaikki kaipaavat sinua. Kaipausta on syvää ja vähän hennompaa . Kosketit niin monen elämää. Koskaan en kuullut, että olisit luovuttanut elämän suhteen. Jos elämäsi karahti kiville, sinä vain ylitit sen. Et juuri valittanut, vaihdoit vaan kurssia. Sinä uskoit elämään kaikista vastoinkäymisistä huolimatta. Koskaan et halunnut olla taakkana muille. Siksi kai valitsit kuolemalle ajankohdan jolloin olit yksin, ilman että tietoisesti sait valita. Sinussa oli jotain jonka veit mukanasi. Se jokin puuttuu nyt meistä jäljelle jääneistä.

Oli sielusi missä hyvänsä, toivon että olet vapaa kivusta. Toivon, että tunnet sen rakkauden määrän, joka tänne maan päälle jäi. Voithan hyvin ja olet vapaa, mukana tuulen. Me muut selviämme kivusta huolimatta hetki kerrallaan. Tartumme muistoihin uskoa, että jonakin päivänä kipu hellittää. Me toivomme sinun elämäsi vierailevan unissamme tuoden tiedon siitä, että sinulla on nyt hyvä olla. Vielä kerran kiitos, että sain kuulua elämääsi. Kiitos yhteisistä hetkistä, naurusta ja hyvästä olosta, jota lähelläsi tunsimme. Kiitos siitä, että välitit ja olit läsnä. Anteeksi siitä, että kuolit yksin. Oli poismenosi niin yllättävää, ettei arvata saattanut. Unessa tavataan ja kenties myöhemmin kun aika on niin taivaassa tavataan ja iloitaan jälleennäkemisestä.

 

hyv%C3%A4%C3%A4%20y%C3%B6t%C3%A4.jpg