Minulla on ollut melkoisen tavallinen viikko ja minä en rehellisesti sanottuna voi olla siitä kuin onnellinen. Tavallisuus on se, mikä elämästäni on puuttunut. Tavallisuus on siis melko odotettua, heräät aamulla ja lähdet töihin, tulet töistä ja normi vapaa-ajan ongelmat ilman katasrofaalisia laskuja tai tapahtumia. Sitä kai kutsutaan normaaliksi elämäksi? Elämäksi, joka saattaa pitkästyttää montaa muuta. Me emme tasaisuudesta ole päässeet nauttimaan kai koskaan, mutta ei taatusti ainakaan ihan lähivuosiin. Jos elämäni jatkuisi tälläisenä, minä vain voisin toivoa säilyttäväni tämän onnentunteen, jota tämä tavallisuus on tällä viikolla aiheuttanut. Olen yrittänyt kertoa olevani hyvin tavallisista asioista onnellinen, jos saan siihen mahdollisuuden. Tuon väitteen tämä viikko todisti. Toki koko viikon pelkäsin, että koska tämä hetki menee rikki. Se kuitenkin kantoi minut hetki hetkeltä koko läpi viikon. Viikon aikana olen ehtinyt pysähtyä kurkkaamaan taakseni ja nähnyt kuinka pitkän tien olen kulkenut ja olen kiitollinen jokaisesta metristä joka on tullut taivallettua kohti tätä tavallista arkipäiväistä viikkoa, ilman kamalaa stressiä, ilman hirveää väsymystä ja ilman kipua tai särkyä. Kotona on tuoksunut koti, joskus silloin tällöin tavarat on saattanut löytää paikalleen ja kynttilät ovat palaneet iloisesti lepattaen, valoa ympärilleen luomassa. Lasten puheen sorina ja yhdessä vietetyt hetket ovat tallentuneet mieleen, vaikka välillä on lapset saaneet riitasoinnutkin soimaan, mutta sekin on aivan ihastuttavan tavallista. Arjessa on ehtinyt hyvin ohittaa myös miestä, sipaista ohimennen ja kuiskata "rakastan", silloin tällöin myös viestiä työn ohessa olen ehtinyt laittaa, että "sinua niin kovin kaipaan". Hieman salaa paketin tai toisen olen saanut käärittyä matkaan tonttujen. Kääreet punaiset ja jouluiset on tuottaneet iloa antamisen. Olen ehtinyt hyvin vaan iloita ja tuntenut hallitsevansa ensi kertaa vuosiin aikaa. Ihanaa ellei täydellistä. Kumpa joskus vielä voisin nauttia ihmeestä tästä elämän tavallisen, hetki kerrallaan.

"Se joka on osaansa tyytyväinen, on rikas" -Lao Tzu