”On ihanaa olla tekemättä mitään.” -Tove Jansson

Ihana kesäloma. Sinä saavuit vihdoin. Mitä minä odotankaan sinulta? On vain vähän toiveita. Satakoon tai paistakoon, sillä ei ole väliä. Vain sillä on, että sinä saavuit. Toivon, että kello hieman hidastuu, jotta saan tuntea sinut, tuoksuttaa sinua ja pitää sinut mahdollisimman pitkään. Minä en halua kiirettä, en touhua, en hälinää. Haluan vain pitkiä aamukahvia, kesän tuoksua poutaista tai sateista. Minä toivon siistiä kotia, kupin kuplivaa, palan rauhaa ja hiljaisuutta. Minä haluan nauttia hetkestä tästä ihanasta. Tiedän, että hieman on velvollisuuksia, lääkäri käyntejä pelottavia, mutta tiedän myös, että ne yksin ei riitä tätä iloani varjostamaan. Minä karistan ne mielestäni kesäöissä tuoksuvissa, saunan höyryissä nauttiessa tai luonnon kauneudessa kylpiessä. Kiitos kaunis elämä, hetkestä tästä :).

”Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa” -Tove Jansson