Tänään sain herätä kuulaaseen talviaamuun auringon säteiden työntyessä suoraan vuoteeseeni, jonka saan jakaa mieheni kanssa. Siinä aamutuimaan yhdessä mieheni kanssa venyteltiin ja vanuteltiin yhdessä ylös hitaasti, mutta varmasti, kohti uutta päivää. Rauhassa nautitun perheaamiaisen jälkeen pakkauduimme toppavaatteisiin ja heitimme luistimet olalle. Perillä liuin ihanassa talvisessa maisemassa, auringon lämmössä pitkin jäätä. En edes kaatunut, vaikka hetki edellisestä luistelusta olikin kulunut. Oli jokseenkin luontevaa antaa vaan mennä. Mieheni pelasi kuopukseni kanssa. Itse en voinut kovin pitkään luistella, sillä loukkasin jalkani jokin aika sitten. En juuri tuntenut kipua, mutta ymmärsin rasituksen kostautuvan myöhemmin. Siinä kentän reunalla lopulta seistä tojotin maisemasta ja tunnelmasta nauttien. Minä tunsin äärimmäistä lämpöä niin sisäistä, kuin ulkoista pakkasesta huolimatta. Tuo lämpö pulppusi siitä kiitollisuudesta, jota tunnen kun saan elää mieheni kanssa. Hän on ollut mieletön rikkaus. Omalla tavallaan myös sen lisäksi että on hän ollut loppujen lopuksi hyvä mies, on hän ollut myös hyvä isä. Se ylpeys, mitä tunsin siinä hetkessä mieheni ja lapseni pelailua seuratessa, kasvatti minua ainakin sentin ja sai silmänurkkani kostumaan. Se hetki oli vaan niin kovin täydellinen. Yritin piirtää sen sieluni maisemaan jokaista yksityiskohtaa myöten, jotten koskaan unohtaisi sitä tunteen syvyyttä, joka minut valtasi. Miten mitättömältä tuntuikaan ne koetut ja eletyt, miten onnettoman pieniltä tuntui ne arjen huolet. Siinä hetkessä rakkaus oli valtava. Olen äärimmäisen kiitollinen sekä onnekas tästä minun ja mieheni välisestä rakkaudesta, joka minulle on suotu. Ilmaista se ei varsin ole ollut. Se on kasvanut virheistä yhteisistä. Se on vaatinut hirveän määrän työtä, kömmähdyksiä ja epäonnistumisen tuntemuksia. Se on nakertanut itsetuntoa ja uskoa omaan vahvuuteen. Se on syntynyt ajan kanssa, kypsynyt hiljalleen tähän mittaan. Minä olen kiitollinen tästä tänään ja huomenna. Minä olen kiitollinen, että se syntyi ja minä maltoin sitä rakentaa, yhdessä, pala kerrallaan. Olkoon päiviä yhteisiä vielä lukematon määrä.
 
 
 

"Ollaksesi onnellinen ja tyytyväinen, laske mitä hyvää olet saanut - älä rahojesi määrää." - Kiinalainen sananlasku